Friday, October 13, 2006

Apabila Ulutraman berada di JEpun


Apa khabar dan selamat sejahtera..Harap2 anda semua sihat2 belaka disamping orang tersayang.Sebelum kita bincang tentang post hari ini. Sukacitanya aku hendak beritahu yang mana aku akan balik beraya di Kampung Halamanku..Sedih woo !

Walaupun ada orang kata aku anak Mak kononya, tapi aku tak kesah. Bak kata Aiman "Aiman tak Kesah !!"

Sakit juga kalau jadi cam Aiman ni. Nanti semua benda tak kesah jadinya. Kalau nak diikut pada pendapat lain, bagus juga cakap si Aiman tu..Korang fikir, apa maknanya Aiman cakap macam tu?

OK..cukup for introduction. Aku nak tanya, korang kenal tak watak utama dalam kartun yg dipanggil Ultraman? Ya, Dari segi definisi dekat buku Kreko :

Ultraman, hero gergasi merah perak yang muncul sejak 1966 setiap minggu sekali. Mempunyai pelbagai kuasa dan teknik istimewa untuk mempertahankan Bumi daripada ancaman raksasa. Jadi, tahukah anda kesemua kuasa dan teknik istimewaitu?

Haa? Da tau apa itu dan siapa itu Ultraman? AKu sambung sikit lagi cerita pasal ultraman ni.Sebenarnya ultraman jarang bercakap. Kalau cakap pun, dia main telepati. Orang jawa kata firasat dalaman. Orang melayu kata, gerak hati. Orang putih kata, instinct?

Macam biasa, semua Ultraman boleh terbang dan kawal diri di udara. Kebiasanya dia guna sedikit sahaja tenaga untuk keperluan itu..Tapi sayang, ultraman hanya boleh berada di Bumi dalam tempog yg singkat. Iaitu dalam masa 3 minit. Jika dia gagal, dia kene berundurlah..dan secara automatik dia akan jadi manusia balik...Korang faham kan? Macamlah tak pernah tengok cerita ataukartun ini.

p/s : Aku suka ultraman JOe da ULtraman Ace, Yang lain2 aku tak baper sangat kenal..

p/s/s : Aku tengah cari info pasal Gaban Z nih. Tak jumpa2, bila search asik2 tak dapat..

No comments: